lørdag den 14. februar 2015

Fastelavn er mit navn 2015

Utroligt nok ville ingen af pigerne være Anna, Elsa (fra Frost hvis nogen skulle være i tvivl) eller prinsesse til fastelavn i år.

A har for meget længe siden besluttet at hun ville være kat og F ville gerne være pingvin. Der har ikke været så meget overskud til kreahygge på det sidste så med det in mente gik jeg i gang i god tid. Dragterne er nu endelig færdige og godkendt at begge piger.

Jeg synes selv jeg havde sat barren lidt højt sidste år, da jeg lavede disse dragter. Især hønen var jeg ret vild med :-) Men lad mig præsentere fastelavnsbørn anno 2015, tadaaa..

Katten Amalie:



A´s kattekostume er ret nemt at gå til. Jeg har lavet et tylskørt (for hvilken kat går ikke med tylskørt??) på "du behøver ikke en symaskine"-måden. Et lign. mønster kan ses her. Så har jeg lavet ører og hale af en sort fjerboa.

Pingvinen Frederikke:




F´s pingvindragt har jeg lavet med udgangspunkt i et standard kjolemønster. Vinger, hue og futter har jeg selv tegnet.

God aften..
- Sofie -  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar


 photo blanklogofull.png