søndag den 23. november 2014

Lækker italiensk pizza..

Forleden lavede jeg en virkelig lækker pizza. Den var utrolig lækker og ret nem at lave. Jeg har set opskriften hos Signe, der har bloggen byNuggo.


Tænd ovnen på 285 grader og læg pizzastenen ind i ovnen. Lad den varme op i ekstra lang tid, da stenen skal være gennemvarm.

Dejen:
2,5 dl lunken vand,

15 gram gær
1 tsk salt
1 tsk sukker
3-4 dråber citronsaft
400 gram hvede mel (jeg brugte italiensk tipo 00 mel)

Tomatsauce:
1 ds. flåede tomater
2 spsk. olivenolie
2 tsk. salt
1 fed hvidløg
lidt frisk eller tørret oregano eller timian

Fyld:
Frisk mozzarella bøffel
Parmaskinke
Rucolasalat

Opløs gæren i vandet og tilsæt salt, sukker og citronsaft. Tilsæt melet lidt ad gangen. Rør dejen godt sammen med en håndmixer eller røremaskine med dejkroge. Et godt tip er at ælte dejen i min. 5 min.  Lad dejen hæve i en skål på køkkenbordet i 30 min.   

Del dejen i to og rul den ud på bagepapir, der passer i størrelsen til pizzastenen. Læg bagepapir med dej på pizzaspaden.

Put tomatsauce og ost på pizzaen mens den ligger på pizzaspaden.

Bag pizzaerne en af gangen i 7-8 min. eller til bunden er sprød. Tag pizzaen ud og put parmaskinke og rucolasalat på. Servér med en lækker salat til.

Velbekomme..

- Sofie -
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar


 photo blanklogofull.png